Просто жить!
And again about inclusion. Not in theory, but in practice.
Inclusive education means accessible education for everybody, adjustment of educational system and process to different needs of children, to their special educational needs. Ideology of inclusive education excludes any discrimination of children, ensures equal attitude towards all people, but at the same time creates conditions for children who have special educational needs. Inclusion means acceptance of diversity of children in a group (classes) and responsibility for this diversity. Inclusion is a process of satisfaction of individual educational needs of every pupil by means of his involvement in educational, social and cultural life of his class and school. The aim of inclusive school is to provide education to every person, taking into account his abilities, and give maximum opportunities for his development.
И снова об инклюзии, но уже не в теории, а на практике.
Инклюзивное или включающее образование подразумевает доступность образования для всех, приспособление образования как системы и как процесса к различным нуждам всех детей, их особым образовательным потребностям. Идеология инклюзивного образования исключает любую дискриминацию детей, обеспечивает равное отношение ко всем людям, но создает особые условия для детей, имеющих особые образовательные потребности. Инклюзия предполагает принятие разнообразия детей в общих коллективах (группах, классах) и ответственность за это разнообразие. Инклюзия – это процесс удовлетворения индивидуальных образовательных потребностей каждого ученика посредством вовлечения его в учебную, общественную, культурную жизнь класса и школы в целом. Цель инклюзивной школы – дать каждой личности адекватное её возможностям образование и предоставить максимальные возможности для развития.
Программа “Контуры” телеканала ОНТ подготовлена в сотрудничестве с ОО “БелАПДИиМИ”